Dieta wolumetryczna

img7Dieta ta jest stosunkowo nowa, jej założeniem jest spadek wagi o 1-2 kilogramy w ciągu tygodnia. W diecie tej spożywa się przede wszystkim produkty zawierające dużo wody, dzięki czemu maja one spora objętość i dzięki temu łatwiej wypełniają żołądek. Wskazane jest, zatem jedzenie zup, surowych warzyw i owoców, jogurtów i kefirów. Tymi specjałami można zajadać się do woli i nie mamy, co się martwić, że przytyjemy. M, mają one, bowiem niską gęstość kaloryczną. Wszystkie produkty nadające się do spożywania w tej diecie podzielono na cztery grupy po to by ułatwić nam wybór. W pierwszej grupie znajduje się na przykład beztłuszczowe mleko, warzywa bezskrobiowe takie jak kalafior czy ogórki. Tą grupą pokarmów możemy się raczyć do woli. Do drugiej grupy zaliczamy warzywa i owoce skrobiowe, czyli ziemniaki, kukurydza, bób, fasola… Te produkty można spożywać, ale nie wolno przeholować. W trzeciej grupie znajdują się produkty o średniej zawartości kalorycznej. Są to sery, jaja, pieczywo, ciastka, lody i mięsa. Te produkty mamy jeść sporadycznie. Ale nie wolno spożywać produktów znajdujących się w czwartej grupie. Znajdziemy w niej frytki, czekoladę, ciastka, orzechy, masło i oleje.