Jak utrwalić opaleniznę

Gdy skończy się lato a ty chcesz jak najdłużej zachować po nim pamiątkę, czyli opaleniznę musisz przestrzegać kilku zasad by efekt ten utrzymywał się jak najdłużej. Po pierwsze zadbaj o codzienne nawilżenie, to podstawa pielęgnacji skóry po lecie. Zabezpieczymy ją tym trikiem prze łuszczeniem się skóry, blaknięciem i szarzeniem opalenizny. Dlatego używaj łagodnego żelu pod prysznic. Po osuszeniu ciała wcieraj lekki balsam ze składnikami odżywczymi. Warto też czasem sięgnąć po balsam rozświetlający skórę. Naszej opaleniźnie możemy też pomóc. Za pomocą odpowiednich kosmetyków pięknie ozłocimy skórę twarzy, szyi czy dekoltu. Przyda tu nam się puder brązujący. Nabieramy go na szeroki pędzel i omiatamy nim skórę, robimy to bardzo delikatnie. Pamiętaj też, że długie wylegiwanie się w wannie bardzo wysusza skórę. Dlatego kąpiel bierz nie za często i nie za długą. Do wody zawsze dodawaj nawilżający kosmetyk. Skutecznym kosmetykiem, który może pogłębić opaleniznę jest samoopalacz. Pamiętajmy tylko by kosmetyk ten wmasować dokładnie i jak najszybciej umyć ręce. Nie zapomnij też o marchewce, ponieważ jest ona najbogatszym źródłem beta karotenu. Marchew najlepsza będzie na surowo lub też świeżo wyciśnięty z niej sok. Wybieraj warzywa i owoce z betakarotenem, to są te czerwone i żółte. Jeśli zauważysz ze opalenizna blednie to sięgnij po specjalny balsam wzbogacony z wyciągiem z orzecha włoskiego.

Zaszufladkowano do kategorii Porady

Inulina

Badania pokazują że, jeśli wzbogacimy dietę o tak zwane wielocukry to możemy poprawić stan swojego zdrowia. Jednym z nich jest inulina, występuje ona w bulwach i korzeniach niektórych roślin. Udowodniono już, że jest to naturalny prebiotyk, czyli pozywa dla probiotyków. Mikroflorę naszego przewodu pokarmowego zasiedla kilkaset gatunków bakterii. U wielu osób jest też sporo beztlenowców. Produkują one toksyny i substancje kancerogenne. Wzmaga to alergie pokarmowe i zapalenia jelita grubego. Inulina z kolei wzmaga wzrost pożytecznych bakterii. Inulina to także błonnik pokarmowy jest to jeden z najzdrowszych i niezbędnych dla jelit składników żywności. Inulina pozyskiwała z cykorii ma postać białego proszku, jak by pudru. Jest mniej słodka od cukru, AM tez o wiele niższy indeks glikemiczny. Jest też dużo mniej kaloryczna. Może ona bardzo wiele zastosowań znaleźć w kuchni. Można nią zastąpić cukier i tłuszcz. Ze względu na swe zalety coraz częściej po nią sięgają producenci żywności. Bywa dodawana do słodyczy, przetworów a nawet płatków śniadaniowych. Żywność taką określa się, jako fortyfikowaną.

Wspomagamy cerę naczyniową

Skóra przy takiej cerze jest bardzo cienka i wymaga od nas szczególnej wrażliwości i dbałości. W przeciwnym razie może dojść do pękania kolejnych naczynek. Dlatego ważne jest by przecierać ja rano i wieczorem mleczkiem albo płynem micelarnym. Z tym, że kosmetyki te powinny być przeznaczone do tego typu cery a nie do innej. W ich składzie powinna znajdować się rutyna i escyna, substancje te powinny wzmocnić naczynka. Nie należy też stosować silnie pieniących się preparatów ani mydeł zapachowych. W uszczelnieniu naczynek pomoże nam krem z witamina C, K, PP oraz wyciągami z takich roślin jak arnika czy kasztanowiec. Substancje te nie tylko uelastycznia naczynka, ale też je wzmocniona. Staraj się unikać preparatów z alkoholem i innymi składnikami, które mogą działać drażniąco na skórę. Skórę taką też trzeba odżywiać. Zacznij od zrobienia raz w tygodniu pilingu z tym, że enzymatycznego. Potem nałóż na twarz odpowiednio dobraną maseczkę nap z arnika albo różowa glinką. Jeśli masz widoczne niedoskonałości to zatuszuj je specjalnymi kosmetykami. Zaczerwienienia maskuj korektorem zielonym oraz kryjącym podkładem. Dzięki temu pajączki zostaną ukryte. Z cerą naczyniową należy unikać gorących kąpieli, pikantnych potraw, opalania się na słońcu i na solarium. Wszystko to może prowadzić do pękania naczynek.