Dieta a humor

slodyczeSą produkty, które wyraźnie mogą poprawić nam humor. Warto, więc ułożyć sobie takie menu, które wprowadzi nas w dobry nastrój. Chyba każdy nas wie ze jak mamy zły humor to sięgamy po czekoladę i lody. Dzieje się tak, dlatego że produkty takie podnoszą w naszej krwi poziom serotoniny i pomagają rozładować stres. Niestety efekt jest krótki a łatwo stracić figurę. Często tez sięgasz po żywność przetworzoną, bo jedno z drugim ściśle się wiąże takiej sytuacji możesz już mieć pewność, że to wynik złego stanu twego organizmu. Kiepski stan dodatkowo się pogłębia jesienią i zimą, gdy brakuje naturalnego światła. Dlatego już teraz warto tak dobrać dietę by zapobiec jesiennej depresji i poprawić sobie samopoczucie. Podstawą powinny być produkty, które na długi czas spowodują u nas uczucie sytości. Będzie to oczywiście pieczywo pełnoziarniste, kasze, makarony i ryż. Bardzo ważne są też produkty bogate w witaminy z grupy B, zapewnią one prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, nerwowego uczestniczą też one w syntezie serotoniny. Znajdują się w rybach, chudym mięsie, jajkach, brokułach, szpinaku, groszku. W diecie an dobry humor powinno też znajdować się sporo wapnia. Ten pierwiastek znajdujący się głównie w mleku i jego przetworach reguluje wydzielanie hormonów. Z wszystkich tych składników można przygotować bardzo dużą ilość dań. Nie znaczy to, że musimy całkowicie zrezygnować z jakiejś słodkiej przekąski czy deseru. Dobrze by było jak cało dzienne jedzenie było by złożone z pięciu niewielkich posiłków. W ten sposób nie tylko unikniesz głodu, ale i ociężałości, która występuje po zbyt obfitym posiłku.