Jabłko na zdrowie

jablkaJabłek jadamy za mało, a to nie za dobrze, bo są to owoce zdrowe i nisko kaloryczne. 100g owocu ma tylko 52 kcal, zawiera od tego sporo błonnika i dużo pektyn. Dają one uczucie sytości gdyż pęcznieją w żołądku. Zauważono, że jabłka obniżają poziom cholesterolu we krwi znacznie też zmniejszają ryzyko zawałów i nowotworów. Wspomagają też prace układu pokarmowego i dbają o jego naturalną florę bakteryjna. Tym samym mają one wpływ na odporność organizmu. Przypomnę tylko, że nasz odporność w wielkim stopniu zależy od pracy naszego układu trawiennego. W jabłku są też cukry dodające na energii. Znajdziemy tam też witaminy A, C, B1 i PP oraz składniki mineralne. W skórce każdego jabłka znajdują się przeciwutleniacze, wzmacniają one serce, zapobiegają też tworzeniu się zakrzepów we krwi. Chronią też naczynia przed stanami zapalnymi i przyśpieszają ich regenerację. Tym samym jabłka są cenne zarówno dla dzieci jak i dla osób starszych. Jedz je szczególnie, jeśli masz dietę odchudzającą, cierpisz na bezsenność, przemęczenie czy osłabienie. Jabłko poprawia też ogólna kondycję naszego ciągła. Owoce te sprawdzą się też przy obrzękach. Poprzez swoje właściwości moczopędne potrafią zmniejszyć opuchliznę nóg. Twarde jabłka potrafią też wzmocnić żeby i działa poprzez ich gryzienie. Nie stroń też od kieliszeczka cydru.