Magnez w diecie

Magnez ma dość wszechstronne działanie w naszym organizmie. Po pierwsze bierze udział w wytwarzaniu energii a ta przecież wpływa na pracę całego naszego ciała. Bardzo wrażliwe na jego niedobór są komórki nerwowe mózgu. Magnez wzmacnia system nerwowy oraz poprawia pracę szarych komórek. Łagodzi też rozdrażnienie poprzez zmniejszenie nadpobudliwości komórek nerwowych. Zatem obawy takie jak bezsenność, rozdrażnienie i nerwowość mogą świadczyć o jego zbyt małej podaży w diecie. Minerał ten wpływa też dobrze na prace naszego serca i naczyń krwionośnych. Osoby mające dietę bogatą w magnez znacznie rzadziej chorują na zawał serca. Specjaliści twierdzą, że gdyby wszyscy pili wodę bogatą w magnez to liczba zawałów zmniejszyłaby się blisko o kilkanaście procent. Zapobiega on, zatem nie tylko chorobom serca, ale też działa leczniczo. Przeciwdziała on powstawaniu skrzepów rozszerzając tętnice. Gdy go brakuje to ściany naczyń krwionośnych mogą wykazywać tendencje do obkurczania a to prowadzi też do wzrostu ciśnienia krwi. Magnez bierze też udział w budowę kości i zębów współdziałając z witamina D i wapniem. Magnez reguluje też napięcie mięśniowe, można go zażywać przy bólach menstruacyjnych, poprawia trawienie i zapobiega tworzeniu się kamieni w nerkach. Reguluje też prace tarczycy. Zapobiega też cukrzycy typu II i jej powikłaniom.